Význam speciálně pedagogické podpory u dětí se zrakovým znevýhodněním z pohledu speciálních pedagogů, pedagogů mateřské školy a rodičů – Mgr. et Mgr. Radka Janošková
Mgr. et Mgr. Radka Janošková
Rigorózní práce
Význam speciálně pedagogické podpory u dětí se zrakovým znevýhodněním z pohledu speciálních pedagogů, pedagogů mateřské školy a rodičů
The Significance of Special Educational Support for Children with visual disabilities from the Perspective of Special Needs Teachers, Preschool Teachers and Parents
Anotace:
Předkládaná rigorózní práce zpracovává problematiku poskytování speciál-ně pedagogické podpory v kontextu předškolního vzdělávání dětí se zrakovým znevýhodněním. Zabývá se analýzou daného procesu poskytování navržených podpůrných opatření z pohledu pracovníka speciálně pedagogického centra pro zrakově postižené – speciálního pedagoga, pedagogických pracovníků a rodičů dítěte se zrakovým znevýhodněním …víceAbstract:
The presented rigorous thesis deals with the topic of special educational support in the context of the preschool educational process of children with visual disability. It analyzes the process of providing supportive measures from the perspective of special needs teachers of the counselling service centre for the visually impaired, preschool teachers and parents of a child with visual disability. …víceKlíčová slova
speciální vzdělávací potřeby zdravotní postižení handicap zrakové znevýhodnění zrakové funkce podpůrná opatření předškolní vzdělávání speciální pedagog rodiče školské poradenské zařízení speciálně pedagogické centrum special educational needs disability impairment visual disability visual functions supportive measures preschool education special needs teacher parents school counselling service special needs centre
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 3. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hal3w/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2024
- Oponent: doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D., doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
JANOŠKOVÁ, Radka. \textit{Význam speciálně pedagogické podpory u dětí se zrakovým znevýhodněním z pohledu speciálních pedagogů, pedagogů mateřské školy a rodičů}. Online. Rigorózní práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/dk76dd/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaRigorózní řízení / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Speciálně pedagogické centrum
David Gilbert -
Speciálně pedagogické centrum v soukromém středním odborném učilišti ve Vězeňské službě ČR
Jana Černá -
Software pro evidenci klientů a dokumentaci vyšetření pro speciálně pedagogické centrum
Josef Kulhavý -
Pomůcky při speciálně pedagogické péči na Základní škole logopedické v Hradci Králové
Vendula Jírová -
Spolupráce speciálně pedagogického centra a základní školy při realizaci podpůrných opatření v procesu inkluzivního vzdělávání žáků se zrakovým postižením
Eva Šmídová -
Integrace dětí se specificky narušeným vývojem řeči z pohledu logopeda speciálně pedagogického centra
Michaela Mlynárová -
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná