Vztah hudební percepce a aktivního provozování hudby u středoškolské mládeže – Mgr. Josef Secký, Ph.D.
Mgr. Josef Secký, Ph.D.
Doctoral thesis
Vztah hudební percepce a aktivního provozování hudby u středoškolské mládeže
Relations between Reception of Music and Music Practising of Secondary School Students
Anotácia:
Hudba je určitým druhem komunikace, každé hudební dílo v sobě nese sdělení. Schopnost porozumět tomuto sdělení je dána zvládnutím hudebního jazyka konkrétního díla. Lze předpokládat, že schopnost hudební percepce je do značné míry dána aktivním provozováním hudby. Zjištění zákonitostí hudební percepce a charakteristika hudebně percepčních dovedností současné středoškolské mládeže byly hlavním cílem …viacAbstract:
Music is a special type of communication. It convays a message. The ability to unterstand the message is connected with knowledge of musical language of the piece. Ut is presumed that the ability to receive music depends mainly on active practising of music. The establishment of principles in reception of music and the description of receptive abilities of contemporary secondary school students were …viacKľúčové slová
hudební sdělení funkce hudby hudební jazyk hudební recepce výzkum zvukový dotazník sémantický diferenciál estetická hodnota hudební preference Musical communication Function of music Musical language Reception of music Research Auscultatory questionnaire Semantic differential Artistic value Musical preferences
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 1. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nsqso/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 2. 2010
- Vedúci: doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
- Oponent: prof. PhDr. Jindřiška Bártová, doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / odbor:
Specialization in Pedagogy / Musical Theory and Pedagogy
Práce na příbuzné téma
-
Vliv hudebního vzdělávání na hudební preference
Alžběta Hrbáčová -
Výchovný koncert jako zážitek ovlivňující hudební vkus a preference žáků základních škol
Martin Holinka -
Music in English lessons to teach pronunciation: The correlation between musical competence and foreign language pronunciation abilities.
Kristýna VEČEŘOVÁ -
Pražská recepce Smetanových oper 1900–1924
Kateřina Viktorová -
Hudba v pozadí: Proměny hudební recepce v kontextu elektronických médií
Natálie Pleváková -
Aspekty recepce hudební mluvy vybraných varhanních skladeb Petra Ebena na základních uměleckých školách
Marek GAJDA -
Vybrané problémy janáčkovské recepce
Miloš Zapletal -
Recepce progresivního rocku v časopisu Rolling Stone v letech 1969-1979
Jan BOREK