Škola jako heteronormativní instituce – Bc. Veronika Kusá
Bc. Veronika Kusá
Diplomová práce
Škola jako heteronormativní instituce
School as a heteronormative institution
Anotace:
Diplomová práce se zabývá analýzou instituce školy, kterou prozkoumává s ohledem na heteronormativitu. V teoretické části se diplomantka zaměřuje na konceptualizaci sexuality optikou Michaela Foucaulta, teoretické uchopení heteronormativity a obecně sociální pozici heterosexuality, homosexuality a homofobie. Tuto perspektivu následně aplikuje na instituci školy a sleduje, jakými způsoby heteronormativní …víceAbstract:
The thesis deals with the analysis of the school institution, which explores with regard to heteronormativity. In the theoretical part, the author aims to conceptualize sexuality through the lens of Michael Foucault, theoretical grip of heteronormativity, and generally the social position of heterosexuality, homosexuality and homophobia. This outlook subsequently applies to the institution of the school …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ljtwg/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2016
- Vedoucí: Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Oponent: doc. Kateřina Lišková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Sociologie / Sociologie
Práce na příbuzné téma
-
Homosexualita z pohledu studentů vysokých škol
Hana Pilíšková