Bc. Kristýna Lagronová
Bachelor's thesis
Segmentace zákazníků v hotelnictví
Customer Segmentation in Hospitality
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá segmentací zákazníků v hotelnictví, přesněji věkovou skupinou od 15 do 26 let. Cílem práce je zjistit, co mladí lidé očekávají od ubytování a zda je výhodné, pro ubytovací zařízení zacílit na segment mladých lidí. Jsou zde uvedeny výhody a nevýhody mladého segmentu. Bakalářská práce je rozdělena do tří částí, na část teoreticko-metodologickou, analytickou a návrhovou. Teoretická …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with customers' segmentation in the hotel industry, more precisely the age group from 15 to 26 years. The work aims to find out what young people expect from accommodation and whether it is advantageous for accommodation facilities to target young people. Here are the advantages and disadvantages of the young segment. The bachelor thesis is divided into three parts, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsh.cz/th/co5i5/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Štěpán Chalupa
- Reader: Ing. Jan Mastný
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Methodology of B2B Customer Segmentation in the Utilities on the Czech Market: Tool for Customer Classification into Segments
Andrea Filová -
Market Segmantation and Analysis of Customer Behaviour
Ekaterina Mochalova -
Econometric Models and Methods in Marketing
Tsend-Ayush Ganbaatar -
Strategic analysis of the company "Magnit" on the Russian market
Adylbek Aydarkulov -
Segmentace trhu kávy
Kateřina Binterová -
Segmentace trhu podle životního stylu a hodnotové orientace
Jana Peffková -
Segmentace trhu s využitím statistických metod
Michaela Bystřická -
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Ivan Prokhorov