Erik Snopko
Bachelor's thesis
Skladatel filmové hudby Elia Cmíral
1. Theoretical part: Film Composer Elia Cmiral (Hruda Pavel, MgA.) 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 10 mins., Sound. (Hruda Pavel, MgA.)
Abstract:
Filmová hudba je významný filmový vyjadrovací prostriedok, pomáha vytvárať filmový dej. Hudba zvýrazňuje pocity, ktoré film vyvoláva v divákoch a vytvára emócie, ktoré dodávajú filmu nový rozmer. Skladby, ktoré pri sledovaní filmu počujeme sú špecifické pre každý filmový žáner a týmito zákonitosťami sa riadia aj filmový skladatelia. Táto práca pojednáva o skladateľovi filmovej hudby Eliovi Davidovi …moreAbstract:
Film music is an important film technique that helps to create a storyline of the film. Music enhances feelings that the film evokes in the audience and creates emotions, which add a new dimension to the film. Tracks we hear while watching the film are specific to each movie genre and these rules are also abided by film composers. This bachelor´s thesis deals with the composer of film music Elia David …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Snopko, Erik. Skladatel filmové hudby Elia Cmíral. Zlín, 2018. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Audiovisual Arts - Sound Editing
Theses on a related topic
-
Ennio Morricone skladatel filmové hudby a jeho místo ve znalostech a postojích oborových studentů hudební výchovy
Hana KOSTÍKOVÁ -
ZDENĚK POLOLÁNÍK - SKLADATEL SCÉNICKÉ, FILMOVÉ, ROZHLASOVÉ A TELEVIZNÍ HUDBY
Petra Siváčková -
Filmová hudba a její dramaturgická funkce ve vybraných dílech Michala Pavlíčka
Šárka Vránová Cágová -
Herný soundtrack ako súčasť hudobného priemyslu
Adam Špánik -
Scoring an altered state of consciousness in film soundtrack using psychoacoustic effects
Ari Dvořáků -
Ekologická udržitelnost hudebního festivalu Soundtrack
Daniela Irová -
Filmový soundtrack jako fenomén postmoderny
Jindřich SCHWARZ -
Analýza soundtracku ve hře Mafia: The City of Lost Heaven
Nikol Holasová