Ondřej Lukáš

Master's thesis

Livestreaming v marketingové komunikaci Kytary.cz

Livestreaming in marketing communication Kytary.cz
Abstract:
Cílem práce je ukázat marketingové možnosti livestreamingu jako nástroje komunikačního mixu a zhodnotit jeho přínosy v komparaci s předtočeným videem, které je dostupné na vyžádání. Výzkum probíhal jako kvantitativní analýza video obsahu dvou ročníků hudebního festivalu Festiwall, jejichž data byla ručně zpracována z analytického prostředí na platformě YouTube. V návaznosti na teoretické poznatky a …more
Abstract:
The goal of the thesis is to show marketing opportunities in using livestreams as communication tool and judge its advantages in comparison with prerecorded video, available on-demand. This quantitative research is based on analysis of two years of music festival Festiwall, which data was manually datamined from analytical system available on YouTube. Based on the theoretical findings and research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2020
  • Supervisor: Jan Mareš
  • Reader: Jiří Küchler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78875

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.