Bc. Miroslava Lišková
Master's thesis
Televize a životní styl
Abstract:
Hlavným cieľom tejto práce bolo poukázať na možný vzťah sledovania televízie a životného štýlu a jeho pozitívneho či negatívneho vplyvu naň. Dotazníkového výskumu sa zúčastnilo 110 osôb. Sledovanie televízie je činnosť, ktorá je u veľkej časti populácie súčasťou ich každodennej činnosti, najčastejšie však večer a cez víkend. Televízne reklamy vo veľkej miere vadia divákom, v priebehu filmu viac ako …moreAbstract:
Television viewing has been associated with overweight, decresed physical activity, and unhealthy dietary behavioral. Reducing television viewing is important in the programs of reducing overweight and obesity among children and adolescents. Television viewing can negatively related to time spent interacting with parents and creative play. Commercials advertising unhealthy foods account a large portion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 6. 2006
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sb0hy/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2006
- Supervisor: MVDr. Halina Matějová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Lékařská fakultaMasaryk University
Faculty of MedicineMaster programme / field:
Specializations in Health Science / Health Sciences
Theses on a related topic
-
Srovnání klamavé reklamy na potraviny v České republice a na Slovensku
Klára Žížalová -
Reklama na potraviny a její právní aspekty
Zdeněk Makovec -
Klamavá reklama a její působení na zákazníka při nákupním rozhodování
Barbora Zatloukalová -
Klamavá reklama a její působení na zákazníka při nákupním rozhodování
Barbora Zatloukalová -
Proměny televizní reklamy na potraviny
Petra KŘÍŽENECKÁ -
Reklamy zaměřené na dětské potraviny a nápoje v českém televizním vysílání
Zdeněk FUČÍK -
Vliv reklamy na stravovací návyky dětí a mladistvých
Valentýna NIMRICHTROVÁ -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová