Daniel KÁŽA

Bachelor's thesis

Učení táborských kněží a husitský chiliasmus ve světle vybraných pramenů první poloviny 15. století.

The teachings of Tabor´s priests and Hussite chiliasm in the light of the selected sources from the first half of the 15th century.
Abstract:
Tato bakalářská práce se pokouší podat vhled do motivů a náboženského očekávání na tisícileté království středověkého člověka v období válečného patosu a politické nejistoty, a zároveň se snaží zařadit dochované táborské výroky do rámcových učení. Zkraje vysvětluje terminologii, se kterou pracuje a dále popisuje vývoj chiliastického učení a způsob, jakým se projevovala hereze ve středověku. Nakonec …more
Abstract:
This bachelor thesis is attempting to introduce medieval structure of expectation of religious men in times of war and doubts. After brief introduction of terminology and historical background, that shaped European opinion on the teaching of Christ's return, it shows how heresies displayed in medieval society. It also provides a closer look on situation in Czech kingdom in 15th century and shows origin …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. David Tomíček, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KÁŽA, Daniel. Učení táborských kněží a husitský chiliasmus ve světle vybraných pramenů první poloviny 15. století.. Ústí nad Labem, 2016. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty od Philosophy

Bachelor programme / field:
Historical Sciences / HIV JO