Total Physical Response approach in language learning acquisition – Matěj Chaloupka
Matěj Chaloupka
Bachelor's thesis
Total Physical Response approach in language learning acquisition
Total Physical Response approach in language learning acquisition
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím přístupu TPR při osvojování jazykového vzdělávání. Je rozdělena na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje TPR přístup jako takový, uvádí jeho klíčové výhody a popisuje proces lekce TPR se zaměřením na různé oblasti osvojování angličtiny. Praktická část popisuje proces integrace TPR do výuky angličtiny na základní škole. Na mladých …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the use of TPR approach in language learning acquisition. It is divided into two main parts: theoretical and practical. The theoretical part introduces the TPR approach as itself, adduces its key benefits and describes the process of a TPR lesson, focusing on different areas of English learning acquisition. The practical part describes the integration process of TPR …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hsdzm/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Helena Worthington
- Reader: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education