Specifika přístupu k nadaným a mimořádně nadaným žákům na středních školách – Bc. Helena Vykydalová, DiS.
Bc. Helena Vykydalová, DiS.
absolventská práce studenta CŽV
Specifika přístupu k nadaným a mimořádně nadaným žákům na středních školách
The specifics of the approach to gifted and exceptionally gifted pupils in secondary schools
Abstract:
Pohled na nadání a stejně tak přístup k nadaným a mimořádně nadaným žákům se v průběhu historie měnil. První snahy o nalezení jednoduchého testu, kterým by bylo možné nadané jedince identifikovat se objevují již na konci 19. století. Následuje pak dlouhé období, kdy se přeceňuje význam IQ, a výsledky inteligenčních testů se považují za hlavní ukazatel nadání. Nadání je však komplexním problémem, a …moreAbstract:
The view of giftedness, as well as the approach to gifted and exceptionally gifted pupils, has changed through history. The first efforts to find a simple test that could be used to identify gifted individuals appeared at the end of the 19th century. Then, a long period when the importance of IQ is overestimated followed, and the results of intelligence tests are considered the main indicator of talent …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2023
- Supervisor: Mgr. Martin Pírko
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VYKYDALOVÁ, Helena. \textit{Specifika přístupu k~nadaným a~mimořádně nadaným žákům na středních školách}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/dn1pgj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Mimořádně nadaní žáci v primární škole
Lucie Bernatová -
Možnosti školního speciálního pedagoga při rozvoji nadaných a mimořádně nadaných žáků na druhém stupni běžných ZŠ
Markéta DOLEŽALOVÁ -
Nadaný žák a jeho sociální začleňování ve třídě
Soňa Nakoukalová -
Mimořádně nadaný žák v primárním matematickém vzdělávání
Dagmar MALINOVÁ -
Spokojenost mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí
Barbora Zběhlíková -
Teaching English to Gifted Pupils in Lower Secondary School
Zuzana Hladíková -
Specifika komunikačních dovedností nadaných žáků vybraných základních škol z pohledu učitelů
Barbora Kejzlarová