Materiální a abstraktní limitní faktory game designu a jejich vliv na popularitu hry v rámci hráčské komunity – Bc. Filip Daňhel
Bc. Filip Daňhel
Master's thesis
Materiální a abstraktní limitní faktory game designu a jejich vliv na popularitu hry v rámci hráčské komunity
Material and abstract game design limit factors and its influence on the game’s popularity among the gamers community
Abstract:
Tato práce se zabývá materiálními a abstraktními limitními faktory game designu jednotlivých her či herních konceptů. Cílem práce je vymezit konkrétní součásti a fragmenty jednotlivých konkrétních herních titulů, analyzovat jejich komplexnost a míru rozvoje a zaměřit se na jejich vliv na míru popularity mezi hráči. Hra jako médium poskytuje kanál komunikace a jejím hráčem, tak mezi jednotlivými hráči …moreAbstract:
This thesis deals with material and abstract game design limit factors of specific games or game concepts. The aim of this thesis is to point out specific elements and fragments of particular game titles, analyse their complexity and level of development and focus on the impact they have on the amount of the games popularity among players. Game as a medium provides a communication channel not only …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o21vp/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
- Reader: Mgr. Bc. Silvester Buček
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DAŇHEL, Filip. \textit{Materiální a abstraktní limitní faktory game designu a jejich vliv na popularitu hry v rámci hráčské komunity}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2018. Available from: https://theses.cz/id/dnpn0d/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Analýza limitních faktorů omezujících navyšování uskladňovacích kapacit podzemních zásobníků plynu.
Jakub Ryba -
Faktory procesu dosahování oborových zájmů v konstrukcích sociálních pracovníků
Roman Baláž -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel -
Associations of the mindfulness and Internet gaming disorder: Implications for the game design
Laura Ondušková