Jan Holovský
Master's thesis
Vliv dětí na nákupní chování rodičů
The influence of children on parents‘ buying behavior
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na nákupní a spotřební chování rodiny. Pozornost věnuje především tomu, zda může dítě ovlivnit své rodiče v jejich nákupním rozhodování a jakým způsobem. Dále věnuje pozornost jednotlivým produktovým kategoriím a zkoumá, u kterých je se vliv dětí projevuje výrazněji. V teoretické části práce jsou rozebrány pojmy, které souvisí se spotřebním chováním a nákupním procesem …moreAbstract:
This diploma thesis is focused on the shopping and consumer behavior of the family. The attention is primarily focused on the fact whether children can influence their parents in their purchasing decisions and how. Furthermore, it pays attention to several product categories and examines where the children influence is more significant. In the theoretical part of the thesis, the concepts related to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/77123
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Gabriela Smrčková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/77123
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Brand Extension: Vstup zavedené kávové značky Tchibo do nové produktové kategorie
Kateřina Harcubová -
Marketingové nástroje specifické produktové kategorie
Veronika Vajnerová -
Draft of communication strategy for marketing support of small businesses in the product category of bottled water
Alexander Tarhoviský -
Continuous Management of a Retail Product Category
Lucie Pospíšilová -
Online communication plan for a company doing businness in the flower product category
Marek Barva -
Návrh efektivní komunikace firmy ve vybrané produktové kategorii
Renáta Pavlíčková -
Návrh efektivní komunikace firmy ve vybrané produktové kategorii
Jitka Habrdlová -
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá