Mgr. Jan FIALA

Doctoral thesis

Využití virtuálního imerzního prostředí pro nácvik komunikativních kompetencí začínajících učitelů

The use of a virtual immersion environment for practicing the communicative competences of beginning teachers
Abstract:
V posledních několika letech dochází k pronikání virtuální reality do vzdělávání, zejména díky znatelnému poklesu cen technických prostředků, které pomáhají modely ve virtuální realitě tvořit a využívat. Nejrůznější virtuální prostředí se tak dostávají z oblasti marketingu, zábavního či videoherního průmyslu také do edukačních procesů, a to na všech úrovních vzdělávání. Předmětem disertační práce autora …more
Abstract:
In the last few years, virtual reality has been penetrating education, mainly thanks to a noticeable decrease in the prices of technical devices that help in the creation and use of models in virtual reality. In this way, the most diverse virtual environments from the field of marketing, entertainment, and the video game industry are also included in educational processes, at all levels of education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 10. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FIALA, Jan. Využití virtuálního imerzního prostředí pro nácvik komunikativních kompetencí začínajících učitelů. Plzeň, 2022. disertační práce (Ph.D.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Doctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy / Information and Communication Technologies in Teaching

Theses on a related topic