Influenceři a jejich vliv na body image českých žen ve věku 15-25 let. Jaká je vlastně realita? – Bc. Natalie Zbuzková
Bc. Natalie Zbuzková
Bachelor's thesis
Influenceři a jejich vliv na body image českých žen ve věku 15-25 let. Jaká je vlastně realita?
Influencers and Their Impact on Body Image of Czech Women Aged 15 to 25. What is the reality?
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaký vliv mají instagramoví influenceři na body image českých žen ve věku 15-25 let a jakou formu sebeprezentace influencerů tyto ženy preferují v rámci influencer-marketingových spoluprací na sociální síti Instagram. Vzhledem ke značné velikosti publika, které influenceři na této platformě mívají, je právě jejich potenciální vliv na jejich sledující a jeho …moreAbstract:
The aim of this bachelor´s thesis is to find out the impact of Instagram influencers on body image of Czech women aged 15-25 and what form of influencer self-presentation these women prefer within influencer marketing collaborations on Instagram. Due to the considerable size of the audience, that influencers on this platform often have, it is this potential influence on their followers and its consequences …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Pavel Pajkrt, DiS.
- Reader: Jiří Lelek, Bc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZBUZKOVÁ, Natalie. \textit{Influenceři a~jejich vliv na body image českých žen ve věku 15-25 let. Jaká je vlastně realita?}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2023. Available from: https://theses.cz/id/dpwgoa/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Creative Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Role sociálních sítí v oblasti vnímání vlastního těla u dospívajících
Michaela Šarounová -
Influence marketing a prezentace ženského těla na Instagramu
Rebeka Šebelová -
Zdravotní aspekty body image
Jakub KRATOCHVÍL -
SOUVISLOST BODY IMAGE A HUBENÉHO IDEÁLU SE ZÁCHVATY PŘEJÍDÁNÍ U DOSPĚLÝCH ŽEN
Adriana HUSŤÁKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
IS4u, I.
18/4/2023