Implementace Baťova odkazu jako nástroje pro zmírnění negativních dopadů rychlé módy na zaměstnance oděvního průmyslu – Mgr. Tereza Chaloupková
Mgr. Tereza Chaloupková
Master's thesis
Implementace Baťova odkazu jako nástroje pro zmírnění negativních dopadů rychlé módy na zaměstnance oděvního průmyslu
The implementation of Bata’s legacy as a tool for mitigating the negative effects of fast fashion on clothing industry employees
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na dvě hlavní témata; rychlou módu a její dopady, se soustředěním na zaměstnance módního průmyslu v rozvojových zemích, konkrétně tedy Bangladéši, a na Tomáše Baťu, jeho firmu a její fungování se zaměřením na jednání se zaměstnanci. Práce nabízí teoretický základ obou témat a v praktické části komparativní analýzu zmíněných obou odlišných světů. Analýza hledá souvislosti …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on two main themes; fast fashion and its impacts, looking at employees of the fashion industry in developing countries, specifically Bangladesh, and on Tomas Bata, his company and its operations, focusing on the style of conduct with employees. The thesis offers a theoretical basis for both topics and in the practical part a comparative analysis of the two different worlds …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D.
- Reader: Lenka Turnerová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHALOUPKOVÁ, Tereza. \textit{Implementace Baťova odkazu jako nástroje pro zmírnění negativních dopadů rychlé módy na zaměstnance oděvního průmyslu}. Online. Master's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2023. Available from: https://theses.cz/id/dpxhyj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationMaster programme:
Creative Marketing and Communication
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights