Bc. Zdeněk Tomšů

Master's thesis

Jak s výukou dějepisu? O čem svědčí české a slovinské učebnice dějepisu devadesátých let dvacátého století

What about education of history? The statement of czech and slovenian textbooks in 90s of 20th century.
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá didaktickým a historickým pohledem na české a slovinské učebnice dějepisu moderních dějin z devadesátých let 20. století. Zachycen je vývoj vyučovacího předmětu v obou zemích po pádu komunismu. Učebnice byly porovnány měřením didaktické vybavenosti, při měření byla použita metoda J. Průchy. V historické části je analýza zaměřena na čtyři zásadní témata: politický …more
Abstract:
The thesis deals with didactical and historical perspective of czech and slovenian modern history-textbooks in 90s of 20th century. There is process of development of school subject History in both states after the end of communist era. Textbooks were compared by method didactical quallity (J. Průcha). The historical analysis is focused on four topics: political history from half of 70s of 20th century …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2018
  • Supervisor: doc. PhDr. Václav Štěpánek, Ph.D.
  • Reader: prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta