Bc. Ondřej Marček

Master's thesis

Brand management privátních značek maloobchodních řetězců v ČR

Private brands management of Czech retail stores
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá privátními značkami českých maloobchodních řetězců a důvody jejich zavádění na trh. V první části této práce jsou představeny pojmy, jejichž znalost je nezbytná pro pochopení navazujících částí. Práce dále obsahuje přehled specifik privátních značek čtyř vybraných maloobchodních řetězců, zákaznický dotazníkový průzkum a dva polostandardizované rozhovory. Hlavním přínosem …more
Abstract:
This thesis presents private brands of Czech retail chains and the reasons for their introduction on the market. In the first part of this work, there is an introduction of concepts that are necessary for understanding the related parts. The thesis also includes an overview of specifics between private brands of four selected retail chains, customer questionnaire survey and two semi-standardized interviews …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2019
  • Supervisor: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic