Dominik HONEŠ

Bachelor's thesis

The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements

The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Abstract:
This bachelor thesis deals with the language of advertising and with the analysis of advertising slogans of two competing companies, Apple and Samsung. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part, advertising is introduced and defined together with a history of advertising and introduction to advertising types and functions. Furthermore, the theoretical part consists of advertising …more
Abstract:
Tato bakalářské práce se zabývá jazykem reklamy a analýzou reklamních sloganů na smartphony od společností Apple a Samsung, které dominují jako vlajkové značky ve sféře elektroniky. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen a definován pojem reklama společně s její historií. Teoretická část se rovněž soustředí na druhy a funkce reklamy na základě …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 5. 2022
  • Supervisor: Mgr. Tereza Guziurová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HONEŠ, Dominik. The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements. Ostrava, 2022. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Bachelor programme / field:
English Language with Focus on Education / 3-aj-ov