The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements – Dominik HONEŠ
Dominik HONEŠ
Bachelor's thesis
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Abstract:
This bachelor thesis deals with the language of advertising and with the analysis of advertising slogans of two competing companies, Apple and Samsung. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part, advertising is introduced and defined together with a history of advertising and introduction to advertising types and functions. Furthermore, the theoretical part consists of advertising …moreAbstract:
Tato bakalářské práce se zabývá jazykem reklamy a analýzou reklamních sloganů na smartphony od společností Apple a Samsung, které dominují jako vlajkové značky ve sféře elektroniky. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen a definován pojem reklama společně s její historií. Teoretická část se rovněž soustředí na druhy a funkce reklamy na základě …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 13. 5. 2022
- Supervisor: Mgr. Tereza Guziurová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HONEŠ, Dominik. \textit{The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Pedagogical Faculty. 2022. Available from: https://theses.cz/id/drx83r/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HONEŠ, Dominik. The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements. Ostrava, 2022. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyBachelor programme / field:
English Language with Focus on Education / 3-aj-ov
Theses on a related topic
-
Mobilní telefony a aplikace pro iOS
The Dat Tran -
Persvazivní jazykové prostředky v německé a české reklamě na mobilní telefony.
Zlata Hokrová -
Konkurenčný boj firiem Apple a Samsung v oblasti smartphonov
Martina Bronišová -
Analýza metod marketingu společnosti Apple
Alina Nikolaeva -
Marketing společnosti Apple
Tatyana Smirnova -
Vnímání značky Apple v ČR ve srovnání s hlavní konkurencí (Samsung, HTC, Nokia)
Martin Kluc