Bc. Jakub Mácha

Bachelor's thesis

Evropská identita: Erasmus+, neformální vzdělávání a neoliberální subjekt

European Identity: Erasmus+, Non-formal Education, and Neoliberal Subject
Abstract:
Tato bakalářská práci argumentuje, že Evropská Unie (EU) při aktivní tvorbě své identity prostřednictvím vzdělávání, musí volit odlišné strategie než národní státy. Za tyto strategie jsou v práci považovány mobility neformálního vzdělávání Erasmus+ zaměřené na mládež. Práce ukazuje s pomocí konceptů governmentality Michela Foucaulta a symbolického kapitálu Pierra Bourdieho, konfrontovaných skrze obsahovou …more
Abstract:
This bachelor thesis argues, that European Union (EU) has to choose different strategies to build its identity through education, then nation-states. Non-formal education mobilities for youth, organized in program Erasmus+, are counted in the thesis as those strategies. Michele’s Foucault concept of neoliberal governmentality and concept of symbolic capital by Pierre Bourdieu are confronted through …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2017
  • Supervisor: Mgr. Zuzana Sekeráková Búriková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Alica Rétiová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií