Kateřina Šálková

Master's thesis

Metodika pro pedagogické šetření traumatizovaných dětí v mladším školním věku pomocí dětské kresby

Using Children´s Drawings as a Pedagogical Tool for Investigating Traumatized Young Learners
Abstract:
Význam diplomové práce spočívá v poskytnutí metodiky učitelům na 1. stupni základní školy a jiným pedagogickým pracovníkům. Doporučuje, jak lze pracovat s dětskou kresbou jako jednou z diagnostických technik umožňujících odhalení emocionální traumatizace dítěte, a zároveň předává souhrn doporučených návodů ověřených na základě výzkumného šetření. V první části diplomové práce se nachází blíže specifikovaná …more
Abstract:
The contribution of this Diploma Thesis is to provide a metodology to elementary school teachers and other educational professionals. It advises how to work with children's drawings as one of the diagnostic techniques which allow detection of emotional trauma of the child. Besides, it transmits a summary of recommended instructions verified on the basis of the research. The first part of the thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2015
Accessible from:: 28. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jitka Josífková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Šálková, Kateřina. Metodika pro pedagogické šetření traumatizovaných dětí v mladším školním věku pomocí dětské kresby. Liberec, 2015. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 28. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11).