Bc. Valentina ORLOVA

Master's thesis

Bilingvní děti ve věku od 11 do 15 let, žijící v České republice, které se učí angličtinu jako cizí jazyk.

Bilingual children at the age of 11 to 15 years, living in the Czech Republic, who learn English as their foreign language.
Abstract:
This diploma thesis is focused on the comparison of bilingual and monolingual learners aged 11 to 15 years while studying English. The theoretical part examines central ideas as well as limitations of learning theories that represent the acquisition of first and second language. Furthermore, the theoretical part defines the concept of bilingual learners and deals with the three most common types of …more
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na porovnání bilingvních a monolingvních žáků ve věku 11 až 15 let studujících anglický jazyk. Teoretická část zkoumá hlavní myšlenky a limity teorií učení prvního a druhého jazyka. Zabývá se třemi nejvíce uváděnými typy bilingvistů a rovněž jejich zapojením mozku při využití jazyka. Taktéž zkoumá strategie učení a jejich roli v samotném učebním procesu. Výzkum se zabývá …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Dr. Christoph Haase, Ph.D., M.A.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ORLOVA, Valentina. Bilingvní děti ve věku od 11 do 15 let, žijící v České republice, které se učí angličtinu jako cizí jazyk.. Ústí nad Labem, 2022. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta