Využití básnických textů ve výtvarné výchově – Mgr. Lada Štaflová
Mgr. Lada Štaflová
Diplomová práce
Využití básnických textů ve výtvarné výchově
The Use of Poetry in Art Education
Anotace:
Práce pojednává o možnostech propojení dvou oborů (literatura, konkrétně poezie, a výtvarná výchova) resp. jejich metodik pro zefektivnění porozumění uměleckému dílu. Představuje metody galerijních animací a vybrané techniky tvůrčího psaní, jejichž kombinaci využívá k zpřístupnění umění mladým generacím. Součástí práce je miniprůzkum provedený formou dotazníku, který ukazuje současnou schopnost žáků …víceAbstract:
The dissertation has described the posssibility of connection of two branches (literature, concretely poetry, and art education) or more precisely, the methodics to make the understanding of art more effective. It represents some methods of gallery animation and some techniques of creative writing. It exploits their combination in order to make the art accessible to the young generation. One part of …víceKlíčová slova
Didaktika didaktika výtvarné výchovy metoda galerijních animací techniky tvůrčího psaní miniprojekt výzkum schopnosti porozumět uměleckému dílu Didactics Didactics of art education method of gallery animations techniques of creative writing miniproject research of ability of art understanding
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qrgpj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2007
- Vedoucí: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Rozdíly mezi chlapci a dívkami ve schopnosti porozumět textu
Mirka Hrobníková -
Selected Techniques of Teaching Creative Writing
Jiří KASPAR -
Princip hry v umění a ve výtvarné pedagogice (hra jako metoda a forma výuky)
Jana Ovčáčková -
Metoda kreslení forem waldorfské školy jako inspirace pro volnočasovou výtvarnou výchovu
Edita DOMORÁZEK ZELENKOVÁ -
M. C. Escher ve výuce výtvarné výchovy projektovou metodou na 1. stupni ZŠ
Jitka Kloučková -
Já uvnitř přírody, příroda uvnitř mě. Reflektivní pojetí výtvarné výchovy se zaměřením na projektovou metodu na 2. stupni základní školy.
Veronika Žabová -
Tandemová výuka a její využití v hodinách matematiky a výtvarné výchovy
Barbora Mičkalová