Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých – Michal Otipka
Michal Otipka
Master's thesis
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
The child as a consumer and its impact on decision-making process of adults
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem reklamy a jejím působením na spotřebitelské chování dětí. Ty nejsou na rozdíl od dospělých schopny rozlišit mezi fikcí a realitou, tedy rozlišit, zda si reklamovaný předmět koupit pouze chtějí, nebo jej potřebují. Teoretická část práce přináší informace o tom, jakým způsobem se dnes reklama nejčastěji šíří, jak na zákazníka působí a na základě čeho se zákazníci …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the subject of advertisement and its effect on children consumer behavior. Contrary to adults children are not able to differentiate between the reality and fiction, in this case to differentiate if they really need or just want promoted product. The theoretical part brings information about the marketing communication channels, effects on consumers, basis of consumers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/29812
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2012
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Jitka Vysekalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/29812
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Advertisement - new phenomenon of communication
Elena Stupnikova -
Advertisement – the phenomenon of communication
Yana Buriakova -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Vliv reklamy na znalostně hodnotovou orientaci dětí a mládeže
Veronika SMETANOVÁ -
Vliv reklamy na hodnotový systém současné mládeže
Iva Honzková