Michal Otipka

Master's thesis

Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých

The child as a consumer and its impact on decision-making process of adults
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem reklamy a jejím působením na spotřebitelské chování dětí. Ty nejsou na rozdíl od dospělých schopny rozlišit mezi fikcí a realitou, tedy rozlišit, zda si reklamovaný předmět koupit pouze chtějí, nebo jej potřebují. Teoretická část práce přináší informace o tom, jakým způsobem se dnes reklama nejčastěji šíří, jak na zákazníka působí a na základě čeho se zákazníci …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the subject of advertisement and its effect on children consumer behavior. Contrary to adults children are not able to differentiate between the reality and fiction, in this case to differentiate if they really need or just want promoted product. The theoretical part brings information about the marketing communication channels, effects on consumers, basis of consumers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2012
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Jitka Vysekalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29812