Žena ve vodě: jednotící systém tří rovin. Neoformalistická analýza – Mgr. Jakub Klíma
Mgr. Jakub Klíma
Bachelor's thesis
Žena ve vodě: jednotící systém tří rovin. Neoformalistická analýza
Lady in the Water: Unifying System of Three Planes. Neoformalistic Film Analysis
Abstract:
Cílém této bakalářské práce je neoformalistická analýza filmu Žena ve Vodě Manoje Nighta Shyamalana.Abstract:
In this thesis we will try to analyse M. Night. Shyamalans 2006 film Lady in the Water. This analysis consists of two different methodological approaches. First one is based on contemporary paradigm within field of film studies – New film history. This theoratical framework focuses mainly on economic and cultural context of given work of art. The second approach has roots in cognitivist theory of David …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 8. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k6p7z/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 9. 2008
- Supervisor: doc. Mgr. Lucie Česálková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies
Theses on a related topic
-
„Některé věci se nemění“: mezi přítomnou a minulou budoucností série. Neoformalistická filmová analýza X-men: Budoucí minulost
Jakub Šíma -
Sherlock. Neoformalistická filmová analýza
Dariya Romanchuk -
Observační realismus ve filmu Liverpool. Neoformalistická filmová analýza
Jan Lauš -
Freestyle jako "performakce". Neoformalistická analýza filmu 8. míle.
Patrik Soroka -
Neoformalistická analýza snímku Hanebný pancharti: umění retardace vyprávění
Tereza Blahůšková -
Neoformalistická analýza násilných scén snímku Sedm
Aneta NĚMCOVÁ -
Neoformalistická analýza snímku Hovory s TGM (2018)
Šimon SVOBODA -
Nekonečné tango v kruhu. Neoformalistická analýza filmu Satanské tango
Petr Knepr