Ing. Miroslav Kleibl

Doctoral thesis

Zhutňování vyklizovacích linek vlivem kolových těžebně dopravních systémů

Strip road compaction caused by wheeled logging machinery
Abstract:
Cílem práce je stanovení míry zhutnění působené kolovou těžebně dopravní technologií a schopnost půdy navracet se po zhutnění do původního stavu. Metodika vychází z předpokladu, že vícenásobným pojezdem strojů ovlivňuje míru zhutnění a současně, že zhutnění není omezeno pouze na vyvážecí linky, nýbrž zasahuje i do porostu. Po provedení těžebního zásahu v porostu má půda schopnost se přírodními procesy …more
Abstract:
The aim of the study is an assessment of forest soil compaction caused by wheeled logging technology and the soil ability to regenerate into the original conditions. The method is based on assumption that multiple passage significantly affects the rate of compaction and that the compaction occurs not only on striproads, but reaches deeper into the stand. After the operation the soil has an ability …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 9. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Radomír Klvač, Ph.D.
  • Reader: Jiří Dvořák, externi, Marián Kučera, externi, Józef Walczyk, externi

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty

Mendel University in Brno

Faculty of Forestry and Wood Technology

Doctoral programme / field:
Forest Engineering / Technology and Mechanisation in Forestry

Theses on a related topic