Zhutňování vyklizovacích linek vlivem kolových těžebně dopravních systémů – Ing. Miroslav Kleibl
Ing. Miroslav Kleibl
Disertační práce
Zhutňování vyklizovacích linek vlivem kolových těžebně dopravních systémů
Strip road compaction caused by wheeled logging machinery
Anotace:
Cílem práce je stanovení míry zhutnění působené kolovou těžebně dopravní technologií a schopnost půdy navracet se po zhutnění do původního stavu. Metodika vychází z předpokladu, že vícenásobným pojezdem strojů ovlivňuje míru zhutnění a současně, že zhutnění není omezeno pouze na vyvážecí linky, nýbrž zasahuje i do porostu. Po provedení těžebního zásahu v porostu má půda schopnost se přírodními procesy …víceAbstract:
The aim of the study is an assessment of forest soil compaction caused by wheeled logging technology and the soil ability to regenerate into the original conditions. The method is based on assumption that multiple passage significantly affects the rate of compaction and that the compaction occurs not only on striproads, but reaches deeper into the stand. After the operation the soil has an ability …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 9. 2018
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. Ing. Radomír Klvač, Ph.D.
- Oponent: Jiří Dvořák, externi, Marián Kučera, externi, Józef Walczyk, externi
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Mendelova univerzita v Brně, Lesnická a dřevařská fakultaMendelova univerzita v Brně
Lesnická a dřevařská fakultaDoktorský studijní program / obor:
Lesní inženýrství / Technika a mechanizace lesnické výroby
Práce na příbuzné téma
-
Regenerace kořenů šťovíku tupolistého z různých hloubek
Denisa Blahošová