Psychologický rozměr barev jako součást efektivního marketingu – Bc. Ondřej Klíma
Bc. Ondřej Klíma
Bachelor's thesis
Psychologický rozměr barev jako součást efektivního marketingu
Psychological dimension of colors as a part of efficient marketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá psychologickým rozměrem barev a jejich vlivem na efektivní marketing. Teoretická část je věnována designu v marketingové komunikaci, barvám, kognitivním procesům, nákupnímu chování zákazníků a asociacím s barvami. V praktické části byly skupině vybraných respondentů přiloženy fotografie modelů aut s různými barevnými variantami. Hlavním cílem práce bylo zjistit nejoblíbenější …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the psychological dimension of colors and their influence on effective marketing. The theoretical part is devoted to design in marketing communication, colors, cognitive processes, customer shopping behavior and color associations. In the practical part, a group of selected respondents was shown photographs of car models with different color variants. The main goal of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/qcard/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Customers' view on convenience products packet design.
Mohammad Mahin Intasher Chowdhury -
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Michaela Bohumínská -
Design sběrného zařízení pro bioodpad
Martin Zetocha -
Design obalu produktu jako nástroj přitahování pozornosti zákazníka
Denisa Malíková -
Světelný design nočních scén v divadle a ve filmu s důrazem na využití modré barvy
Daniel Peprník