Fonologické uvědomění a počáteční čtení – Kateřina VESELÁ
Kateřina VESELÁ
Diplomová práce
Fonologické uvědomění a počáteční čtení
Phonological awareness and beginning reading
Anotace:
Diplomová práce je zaměřena na zjišťování úrovně fonologického uvědomění u počátečních čtenářů. Dítě při osvojování řeči zpracovává zvukové celky, které jsou nositeli významu. Při osvojování čtení však musí tyto celky rozložit na jednotky (hlásky, slova), které již nejsou spojeny s významem. Tomuto rozkladu říkáme fonologické uvědomění. Teoretická část vymezuje problematiku dyslexie, neboli specifické …víceAbstract:
This dissertation focuses on finding the level of phonological awareness by beginning readers. The child processes the sound units while capturing speech, the sound units which are the carriers of meaning. However while capturing reading the child must spread it apart to bases {--} words {--} which are not joined by the meaning. This spreading is called phonological awareness. Theoretical part encloses …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2007
Zveřejnit od: 25. 4. 2007
Identifikátor:
4047
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 5. 2007
- Vedoucí: Mgr. Jiří Jošt, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
VESELÁ, Kateřina. Fonologické uvědomění a počáteční čtení. Č. Bud., 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 25. 04. 2007
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 4. 2007 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / ČJ-HV/ZŠ, společný základ
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.
Název
Vložil
Vloženo
Práva