Mgr. Tereza RYCHNOVSKÁ

Master's thesis

Výslovnostní styly v mluvených reklamních spotech

Pronunciation Styles in Spoken Advertisement
Abstract:
Diplomová práce zkoumá výslovnostní styly v mluvené rozhlasové reklamě. Teore-tická část nastiňuje východiska pro popis zvukové podoby jazyka, jak na segmentální, tak na suprasegmentální úrovni a kritéria pro určení cílové skupiny konkrétní rozhlasové stanice a konkrétního produktu. V praktické části pak práce analyzuje spoty nahrané na stanicích Českého rozhlasu a na Rádiu 1. Shrnuje různé prostředky …more
Abstract:
The thesis explores pronunciation styles in spoken radio advertisement. In the theo-retical part it outlines the basis for description of acoustics of speech in both segmental and suprasegmental level and the criteria for characterisation of target group of chosen radio station or chosen product. The practical part analyses radio commercials recorded from Český rozhlas and Radio 1 stations. It summarizes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008
Identifier: 7611

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2008

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RYCHNOVSKÁ, Tereza. Výslovnostní styly v mluvených reklamních spotech. Zlín, 2008. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 25. 04. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications

Theses on a related topic