Architektury síťové komunikace ve hrách pro více hráčů – Bc. Michael Pluskal
Bc. Michael Pluskal
Master's thesis
Architektury síťové komunikace ve hrách pro více hráčů
Network Communication Architectures in Multiplayer Games
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu současných technik a postupů při návrhu architektury síťové komunikace ve hrách pro více hráčů a seznamuje čtenáře s dostupnými technologiemi, které tuto komunikaci realizují. Teoretická část práce se zaměřuje na identifikaci klíčových výzev spojených se síťovou komunikací ve hrách pro více hráčů. Dále se tato část zabývá rozborem hlavních síťových knihoven …moreAbstract:
This thesis focuses on the analysis of current techniques and practices in the design of network communication architecture in multiplayer games and introduces the reader to the available technologies that implement this communication. The theoretical part of the thesis focuses on identifying the key challenges associated with network communication in multiplayer games. Furthermore, this section analyzes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Pluskal, Michael. Architektury síťové komunikace ve hrách pro více hráčů. Zlín, 2024. diplomová práce (Ing.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta aplikované informatikyPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Applied InformaticsMaster programme / field:
Information Technologies / Software Engineering
Theses on a related topic
-
Optimization of Tank Battle Simulation for Gaming Industry
Michal Zapletal