Bc. Alena Zapletalová

Diplomová práce

Drawing Inferences from Implied Advertising Claims

Drawing Inferences from Implied Advertising Claims
Anotace:
The thesis analyses the deceptive nature of advertising within the field of pragmatics. On the theoretical background of relevance theory, it investigates persuasive strategies relying on recipients’ inferential processes which enable advertisers to convey unstated meanings through implied claims. The way persuasion is achieved is illustrated on Harris’ typology of implicatures.
Abstract:
The thesis analyses the deceptive nature of advertising within the field of pragmatics. On the theoretical background of relevance theory, it investigates persuasive strategies relying on recipients’ inferential processes which enable advertisers to convey unstated meanings through implied claims. The way persuasion is achieved is illustrated on Harris’ typology of implicatures.
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 1. 2009

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 28. 1. 2009
  • Vedoucí: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy

Práce na příbuzné téma