Influence de la publicité sur le jeune consommateur – Jiřina Kohoutová
Jiřina Kohoutová
Bakalářská práce
Influence de la publicité sur le jeune consommateur
Influence of the advertisement on the young consumer
Abstract:
The aim of this bachelor work is to find out about the attitude of young consumers to advertising, why there are popular and unpopular advertisements and whether or not they think they are influenced by advertising. The work describes processes which are used by professionals when they are creating an effective advertisement. The work also explains the use of psychology in advertising. The practical …víceAbstract:
Cílem práce je zjistit postoj mladého spotřebitele vůči reklamě, proč má své oblíbené nebo neoblíbené reklamy a hlavně jestli se cítí být reklamou ovlivňován. V práci jsou popsány postupy, jež reklamní odborníci využívají k vytvoření účinné reklamy a je zde také vysvětlena role psychologie v reklamě. Praktická část obsahuje analýzu vztahu mezi mladým spotřebitelem a reklamou uskutečněnou na základě …víceKeywords
advertisement young consumer influence of the advertisement advertising campaign media selection of medium advertisement banned character of a consumer comportment of a consumer act shopping psychology popularity form and content of an advertisement effectivity of an advertisement analysis high school student questionnaire opinion knowledge of an advertisement the most popular advertisement the least popular advertisement profile of a high school studentKlíčová slova
reklama mladý spotřebitel vliv reklamy reklamní kampaň média volba média zakázaná reklama charakteristika spotřebitele chování spotřebitele nákupní rozhodnutí psychologie obliba forma reklamy obsah reklamy účinnost reklamy analýza středoškolák dotazník postoj znalost reklamy oblíbená reklama neoblíbená reklama profil středoškoláka
Jazyk práce: francouzština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2009
- Vedoucí: Marie Laure Leiciagueçahar
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Francouzština se zaměřením na aplikovanou ekonomii
Práce na příbuzné téma
-
The role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Gabriela Kratochvílová -
Assessing the Risk Profile of a Retail Investor with a Focus on Complementing Retirement Investments – a Fuzzy Logic Approach
Vít Chrubasík -
The Most Common Mistakes in English Essays of Fourth-year High School Students
Klára Hrstková -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Advertisement – the phenomenon of communication
Mariia Saraeva -
The Influence of Odin in Norse Mythology on the Character of Gandalf in J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings
Vojtěch Sternberg -
Unravelling the Influence of the European Semester and Country-Specific Recommendations in Confronting the Impact of Population Ageing
Floor Goris -
Advertisement - new phenomenon of communication
Elena Stupnikova