Linda MÜLLEROVÁ

Master's thesis

Nejednotný boj za jednotné Irsko: odlišné ideologické proudy v irském ozbrojeném boji

Disunited struggle for united Ireland: different ideological branches of the Irish armed struggle
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou odlišných ideologických proudů irského ozbrojeného boje. Za účelem komplexního porozumění danému tématu se první body práce zabývají historickým pozadím irsko-britského konfliktu, který počátkem dvacátého století eskaloval ve válku za nezávislost a ve zformování Irské republikánské armády (IRA). Neslučitelnost názorů na rozdělení ostrova pak vedla …more
Abstract:
This diploma thesis is dedicated to the issue of ideological strands in the Irish armed struggle. In order to provide a complex background, first chapter deals with the history of the Anglo-Irish conflict which consequently escalated into the Irish War of Independence and the creation of the Irish republican army (IRA). Because of the following partition of the island, the Irish Civil War broke out …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 3. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. M.A. Jan Charvát, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MÜLLEROVÁ, Linda. Nejednotný boj za jednotné Irsko: odlišné ideologické proudy v irském ozbrojeném boji. Ústí nad Labem, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / AJ OV pro 2. stupeň ZŠ navazující

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.