Pavla Dúbravská

Doctoral thesis

Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy

Application of insights in commercial communication targeted at women
Abstract:
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně …more
Abstract:
Commercial communications is often accused of stereotyping when picturing women in commercials. To certain extent women expect and ask for "better and easier world" when it comes to advertising. In many cases however women tend to feel simplified. Both from advertising theory and practice insight is crucial for advertising to resonate with its target audience. If the communication is built on well …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 9. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2013
  • Supervisor: Anna Klosová
  • Reader: Dana Zadražilová, Jana Přikrylová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/36159

Vysoká škola ekonomická v Praze

Doctoral programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní ekonomické vztahy