Mgr. Hedvika Pecinovská

Master's thesis

Verbální projev a vady řeči při nástupu do školy

Verbal language and speech defects when entering school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá především vadami řeči při nástupu do školy a verbálním projevem. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která byla věnována základním vadám řeči a verbálnímu projevu, nahlédla do odborné literatury a seznámila s problematikou zmiňovaných vad. Praktická část je zaměřena na vyvozování zvuků a intervenci jednotlivých hlásek. Výzkumným vzorkem je skupina …more
Abstract:
This thesis mainly deals with speech defects when entering school and verbal expression. The work consists of two main areas. It is the theoretical part, which is devoted to the basic defects of speech and verbal expression, looks into the specialized literature and introduces the problems of mentioned defects. The practical part is focused on drawing sounds, and intervention of each voice. The research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2013
Accessible from:: 28. 6. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2013
  • Supervisor: MgA. Zuzana Bubeníčková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pecinovská, Hedvika. Verbální projev a vady řeči při nástupu do školy. Liberec, 2013. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.6.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 28. 6. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)