Bc. Jitka Podzemská

Master's thesis

Branding turistické destinace - Česká republika - v průběhu času

Branding the Czech Republic as a tourism destination - past and present
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na branding turistické destinace Česká republika. Cílem diplomové práce je zhodnocení brandu České republiky, přístupu aktérů k vykonávání brandingu v zahraničí ve spolupráci se zastupitelskými úřady České republiky a celkový pohled na Českou republiku jako značku. Teoreticko – metodologická část je postavena na postupném představování brandu od jeho historického počátku …more
Abstract:
This thesis addresses the branding of the Czech Republic as a tourist destination. Its objective is to examine the Czech Republic’s brand image, to identify the strategies and roles of actors working with Czech embassies to build the nation brand abroad, and to analyse the Czech Republic as a brand. The theoretical and methodological part of the thesis shows how the brand evolved since the early stages …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 11. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 1. 2018
  • Supervisor: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. Jiří Jindra, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze