Bc. Tomáš Lebeda

Master's thesis

Pohyb kamery v českém fikčním filmu do roku 1922: prostředek, postup a funkce

Camera Movement in Czech Fictional Cinema till 1922: Device, Technique and Functions
Abstract:
Diplomová práce se věnuje vývoji prvku filmového stylu běžně nazývaného „pohyb kamery“ v rámci české filmové produkce na ploše let 1911-1922. Daný problém přitom zkoumá ve třech rovinách: Zaprvé se zabývá praxí pohybování kamerou při samotném natáčení (tedy produkčním kontextem). Dále rozebírá pohyb rámu jako následek pohybu kamery přítomný v samotném díle, resp. různé modely interakce jeho jednotlivých …more
Abstract:
The thesis examines the film style’s element commonly called "camera movement" and its evolution within the Czech film production of years 1911-1922. The problem is being investigated in three regards: First, the study deals with the practice of moving camera during shooting (the production context). Then it discusses the problematics of moving frame – the resulting visual effect of manipulation with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 8. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2016
  • Supervisor: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Michal Večeřa

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Film and Audio-Visual Culture Studies