Bc. Tomáš Lebeda

Diplomová práce

Pohyb kamery v českém fikčním filmu do roku 1922: prostředek, postup a funkce

Camera Movement in Czech Fictional Cinema till 1922: Device, Technique and Functions
Anotace:
Diplomová práce se věnuje vývoji prvku filmového stylu běžně nazývaného „pohyb kamery“ v rámci české filmové produkce na ploše let 1911-1922. Daný problém přitom zkoumá ve třech rovinách: Zaprvé se zabývá praxí pohybování kamerou při samotném natáčení (tedy produkčním kontextem). Dále rozebírá pohyb rámu jako následek pohybu kamery přítomný v samotném díle, resp. různé modely interakce jeho jednotlivých …více
Abstract:
The thesis examines the film style’s element commonly called "camera movement" and its evolution within the Czech film production of years 1911-1922. The problem is being investigated in three regards: First, the study deals with the practice of moving camera during shooting (the production context). Then it discusses the problematics of moving frame – the resulting visual effect of manipulation with …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 8. 2016

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 5. 9. 2016
  • Vedoucí: Mgr. Radomír D. Kokeš, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. Michal Večeřa

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury