Bc. Karolina Benešová

Master's thesis

Využití marketingového výzkumu v procesu budování značky

The Use of Marketing Research in the Process of Brand Building
Abstract:
Cílem diplomové práce je využití marketingového výzkumu pro budování značky a na základě zjištěných informací z dotazníkového šetření navrhnout firmě doporučení pro zlepšení řízení značky. V teoretické části jsou popsány základní definice týkající se značky, úloha značky v marketingu, proces budování značky a závěrem této části je poukázáno na využití marketingového výzkumu v procesu budování značky …more
Abstract:
The goal of my work is the usage of marketing research for building-up the brand and on the basis of questionnaire-gained information to offer improvement for increasing of running the brand. In the theoretical part basic definitions concerning the brand, the role of the brand in marketing, the process of building-up the brand are described and at the end the usage of marketing research in the process …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní