Využití marketingového výzkumu v procesu budování značky – Bc. Karolina Benešová
Bc. Karolina Benešová
Master's thesis
Využití marketingového výzkumu v procesu budování značky
The Use of Marketing Research in the Process of Brand Building
Abstract:
Cílem diplomové práce je využití marketingového výzkumu pro budování značky a na základě zjištěných informací z dotazníkového šetření navrhnout firmě doporučení pro zlepšení řízení značky. V teoretické části jsou popsány základní definice týkající se značky, úloha značky v marketingu, proces budování značky a závěrem této části je poukázáno na využití marketingového výzkumu v procesu budování značky …moreAbstract:
The goal of my work is the usage of marketing research for building-up the brand and on the basis of questionnaire-gained information to offer improvement for increasing of running the brand. In the theoretical part basic definitions concerning the brand, the role of the brand in marketing, the process of building-up the brand are described and at the end the usage of marketing research in the process …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/v1kq1/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Border Regions and the EU: The Role of INTERREG on the Cross-Border Integration Process in the Greater Region and in the Central European Region (Centrope) – A Comparison.
Nikolas Westenhoff -
The process of commodification in contemporary consumer culture. Commodifying space using the example of the Svabin site: developing a strategy for the chosen territory and business unit
Mariia Titova -
Building a Strong Brand for an Online Travel Agency Company in Egypt
Mostafa Ahmed Mostafa Selim -
Building a personal brand on social media
Robin Curtis -
Person as a Brand
Torezhan Shaikhiyev -
Marketing Communication for a Strong Brand Building
Anastasiia Lukianenko -
Building a Shoe Brand
Silvie Vaculčíková -
Building a Strong Brand: A Case Study of McDonald's Corporation
Monika PFEIFFEROVÁ