Bc. Renata ŠŇUPÍKOVÁ

Master's thesis

Branding a ranking měst a regionů.

Urban and regional branding and it ´s relation to rankings.
Abstract:
Place branding je jedním z nových konceptů z oblasti marketingu sloužící k rozvoji místa, přičemž se na město, region či stát pohlíží jako na značku. Koncept vychází z přesvědčení, že značky nemusejí mít pouze společnosti, produkty či služby, ale v modifikované podobě mohou značku vyvinout i územní jednotky. Stává se tak v souvislosti s globalizací a změnami spojenými s koncem 20. století, kdy jsou …more
Abstract:
Place branding is one of the new concepts of marketing used for place developing. According to this concept, a city, region or country is considered as a brand. The concept is based on the belief that not only companies, products or services own some brand but in modified form a brand can be developed by territorial units. This phenomenon is connected with globalization and changes associated with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Accessible from:: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 5. 2012
  • Supervisor: RNDr. Petr Rumpel, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠŇUPÍKOVÁ, Renata. Branding a ranking měst a regionů.. Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Přírodovědecká fakulta

University of Ostrava

Faculty of Science

Master programme / field:
Geography / Geography and Regional Development

Theses on a related topic