Bc. Alena ZAORALOVÁ
Master's thesis
Sémiotika a reklama
Semiotics and Advertising
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem reklamy, protože se s ní v každodenním životě setkáváme a neustále nás ovlivňuje. Konkrétně je práce zaměřena na analýzu reklamy ze sémiotického hlediska. Práce je strukturována na několik hlavních kapitol, které jsou zároveň názvy vybraných nástrojů pro analýzu reklamy. V práci jsou postupně definovány nejen sémiotické pojmy, jako je například znak, kód, denotace …moreAbstract:
Advertisement influences our everyday lives and this is the reason why this thesis is focused on this topic. To be specific, this thesis deals with the analysis of the advertisement from semiotic point of view. There are a few main chapters in this thesis and these chapters are the tools for semiotic analysis at the same time. In this thesis, there are semiotic terms (sign, code, denotation, connotation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015
Accessible from:: 6. 5. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Vít Gvoždiak, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ZAORALOVÁ, Alena. Sémiotika a reklama. Olomouc, 2015. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.5.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 6. 5. 2015 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyMaster programme / field:
Philology / General Lingvistics and Theory of Communication
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights