Bc. Petra Musilová

Master's thesis

Autoregulace u dětí předškolního věku v alternativním vzdělávání

Self-regulation in preschool-aged children in alternative education
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou autoregulace u dětí předškolního věku. Teoretická část objasňuje autoregulaci a s ní související pojmy (jáství, motivaci, vůli, emoce, metakognice), zmiňuje také některé teorie autoregulace. Dále se teoretická část zabývá charakteristikou dětí v předškolním věku, jejich vnímáním, pozorností, pamětí, myšlením a socializací. Závěr teoretické části je věnován alternativnímu …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of preschoolers? self-regulation. Theoretical part clarifies the self-regulation and related terms (selfhood, motivation, will, emotion, metacognition) and names also a few theories of selfregulation. Theoretical part then deals also with preschoolers? characteristic, their perception, attention, memory, thinking and socialization. The end of theoretical part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2013
Accessible from:: 24. 4. 2013

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Musilová, Petra. Autoregulace u dětí předškolního věku v alternativním vzdělávání. Zlín, 2013. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.4.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 24. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe