Rendering Molecular Surfaces Using Signed Distance Functions – Bc. Daniel Klepáč
Bc. Daniel Klepáč
Master's thesis
Rendering Molecular Surfaces Using Signed Distance Functions
Rendering Molecular Surfaces Using Signed Distance Functions
Abstract:
Biomolekuly jako proteiny mají klíčovou roli při fungování každého organismu na zemi. Porozumění geometrii a struktuře těchto molekul je důležité pro studium jejich funkce a jejich interakce s prostředím. Takové znalosti jsou důležité například při návrhu léků. V této práci se zaměřujeme na vývoj algoritmu pro vykreslování hladkých molekulárních povrchů, které lze použít k vizualizaci proteinů a k …moreAbstract:
Biomolecules like proteins have a vital role in the working of every organism on earth. Understanding their geometry and structure is important for studying their function and how they interact with their environment. Such knowledge is important, for example, in drug design when new medicaments are being developed. In this work, we focus on developing an algorithm for rendering smooth molecular surfaces …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y5tft/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2023
- Supervisor: RNDr. Jan Byška, Ph.D.
- Reader: Mgr. Matúš Talčík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Visual informatics / Computer Games Development
Theses on a related topic
-
Zobrazení 3D scény metodou raytracing se zaměřením na urychlující datové struktury
Vojtěch Řehák -
Raytracing virtuálních grafických scén
Andrej Rypák -
Raytracing na GPU
Marek Straňák -
Hybridní raytracing v rozhraní DXR
Tomáš Polášek -
Raytracing virtuálních grafických scén
Matej Kendra -
Raytracing pro GPUEngine
David Novák -
Raytracing pomocí technologie CUDA
Jan Křístek -
Raytracing na GPU
Jan Nekvapil