Přínos dobrovolnictví se sociálně znevýhodněnými dětmi pro profesní rozvoj dobrovolníka – Mgr. Hana Kolářová
Mgr. Hana Kolářová
Bakalářská práce
Přínos dobrovolnictví se sociálně znevýhodněnými dětmi pro profesní rozvoj dobrovolníka
The benefits of voluntary work with socially disadvantaged children for the professional development of the volunteer
Anotace:
Cílem této práce bylo zjistit, jaký je přínos dobrovolnictví se sociálně znevýhodněnými dětmi pro profesní rozvoj dobrovolníka. Práce je zaměřena na dobrovolníky sociálně aktivizačního programu SAP občanského sdružení Ratolest Brno. V teoretické části jsem vysvětlila, co je to dobrovolnictví, jaké jsou druhy dobrovolnictví a v čem je dobrovolnictví v sociálních službách specifické. Rovněž jsem popsala …víceAbstract:
The objective of this work was to find out what is the benefits of voluntary work with socially disadvantaged children for the professional development of the volunteer. The work is focused on the volunteers of the SAP social activation program which is the program of the civil society organisation Ratolest Brno. In the theoretical part I explained what volunteering is, what kinds of volunteering are …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 1. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vw9pi/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 1. 2013
- Vedoucí: doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Pavel Bajer, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Sociologie / Sociální práce
Práce na příbuzné téma
-
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions
Deisi Cecibel Yunga Godoy -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Influence of personal therapy on psychotherapists‘ professional development: Qualitative meta-analysis
Ester Danelová -
Professional Development of Beginning Psychotherapists Trained in Gestalt Therapy, CBT and Psychodynamic Therapy
Lenka Maruniaková -
Teacher Professional Development and Teacher Training Program in the USA: A Case Study
Petra Zvolská