Postoje učitelů k inkluzivnímu vzdělávání – Mgr. Daniel Štípal
Mgr. Daniel Štípal
Diplomová práce
Postoje učitelů k inkluzivnímu vzdělávání
Teachers' attitudes towards inclusive education
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá postojem českých učitelů k inkluzivnímu vzdělávání a charakteristikami, které tento postoj ovlivňují. Zaměřuje se na vztah postojů vzhledem k demografickým charakteristikám, postojem k disabilitě a výší učitelského self-efficacy. Na základě teoretických východisek jsou předpokládány pozitivní vztahy s těmito proměnnými. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu …víceAbstract:
This master thesis focuses on Czech teachers‘ attitudes towards inclusive education and the characteristics that influence these attitudes. Its goal is to explore relationship of these attitudes with demographic characteristics, attitude to disability and the level of self-efficacy. Based on theoretical knowledge, positive relationships with these variables are assumed. The theoretical part focuses …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/adkq0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2019
- Vedoucí: Mgr. Helena Klimusová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Faktory ovlivňující volbu učitelské profese a self-efficacy začínajících učitelů
Eliška Marková -
Souvislosti mezi osobnostními rysy, učitelskou self-efficacy a syndromem vyhoření u učitelů základních škol
Jakub Větříšek -
Souvislost mezi self-efficacy a syndromem vyhoření u učitelů základních škol
Aneta Augustinová -
Tréma a self-efficacy v kariéře učitelů středních škol
Zuzana Kloudová -
Učitelé, školská integrace a inkluze
Barbora Zuzčaková -
Školní inkluze z pohledu učitelů základních škol
Eva MIKEŠKOVÁ -
Inkluze z pohledu učitelů středních škol
Adéla ŠTANDLOVÁ -
Inkluze žáků-cizinců na základních školách hlavního vzdělávacího proudu na příkladu žáků z vietnamské menšiny
Veronika Ovesná