Induktivní a deduktivní přístup při výuce gramatiky německého jazyka – Simona Tušicová
Simona Tušicová
Master's thesis
Induktivní a deduktivní přístup při výuce gramatiky německého jazyka
Inductive and deductive approach to teaching German grammar
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou zprostředkování gramatiky v hodinách německého jazyka. Cílem práce je analyzovat induktivní a deduktivní přístup k výuce německé gramatiky na 2. stupni základních škol. Induktivní metoda vychází z konkrétních příkladů, ze kterých se následně ve výuce odvozují gramatická pravidla. V deduktivní metodě jsou žákům nejprve představena pravidla, která jsou poté upevněna …moreAbstract:
Die Diplomarbeit beschäftigt sich mit dem Verfahren der Grammatikvermittlung im Deutsch als Fremdsprache-Unterricht. Das Ziel der Diplomarbeit ist, das induktive und das deduktive Grammatikverfahren an den tschechischen Schulen (Sekundarstufe I) zu analysieren. Die induktive Methode geht von konkreten Beispielen aus, aus denen die Grammatikregeln während des Unterrichts abgeleitet werden. In der deduktiven …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2023
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM7649
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: PhDr. Petra Besedová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Jana Ondráková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TUŠICOVÁ, Simona. \textit{Induktivní a deduktivní přístup při výuce gramatiky německého jazyka}. Online. Master's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/ebt3xl/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 23. 6. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - matematika, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk
Theses on a related topic
-
Výuka gramatiky anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Lenka PTÁČKOVÁ -
Mnemotechnické pomůcky pro učení gramatiky německého jazyka
Natálie Rašková -
Vztahy mezi výukou gramatiky a komunikativními přístupy v hodinách německého jazyka na českých základních školách.
Šárka DUŠKOVÁ -
Chybovost ve výuce německého jazyka (gramatika)
Heidemarie Wiesnerová -
Obraz genderu v Nové cvičebnici německé gramatiky D. Dusilové a kol.
Eva NIKLESOVÁ -
Gramatika v pohybu - využití pohybových aktivit v rané výuce německého jazyka
Martin Chalupa -
Příklady dobré praxe výuky anglické gramatiky induktivní metodou
Markéta MARTÍNKOVÁ -
Symptotermální metoda, metoda vědomí plodnosti
Eva Svačinová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Kohout, J.
24/6/2023
Kohout, J.
24/6/2023