Induktivní a deduktivní přístup při výuce gramatiky německého jazyka – Simona Tušicová
Simona Tušicová
Diplomová práce
Induktivní a deduktivní přístup při výuce gramatiky německého jazyka
Inductive and deductive approach to teaching German grammar
Anotace:
Diplomová práce se zabývá problematikou zprostředkování gramatiky v hodinách německého jazyka. Cílem práce je analyzovat induktivní a deduktivní přístup k výuce německé gramatiky na 2. stupni základních škol. Induktivní metoda vychází z konkrétních příkladů, ze kterých se následně ve výuce odvozují gramatická pravidla. V deduktivní metodě jsou žákům nejprve představena pravidla, která jsou poté upevněna …víceAbstract:
Die Diplomarbeit beschäftigt sich mit dem Verfahren der Grammatikvermittlung im Deutsch als Fremdsprache-Unterricht. Das Ziel der Diplomarbeit ist, das induktive und das deduktive Grammatikverfahren an den tschechischen Schulen (Sekundarstufe I) zu analysieren. Die induktive Methode geht von konkreten Beispielen aus, aus denen die Grammatikregeln während des Unterrichts abgeleitet werden. In der deduktiven …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2023
Identifikátor:
http://evskp.uhk.cz/eM7649
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2023
- Vedoucí: PhDr. Petra Besedová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Jana Ondráková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 23. 6. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Hradec KrálovéUniverzita Hradec Králové
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - matematika, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk
Práce na příbuzné téma
-
Výuka gramatiky anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Lenka PTÁČKOVÁ -
Mnemotechnické pomůcky pro učení gramatiky německého jazyka
Natálie Rašková -
Vztahy mezi výukou gramatiky a komunikativními přístupy v hodinách německého jazyka na českých základních školách.
Šárka DUŠKOVÁ -
Chybovost ve výuce německého jazyka (gramatika)
Heidemarie Wiesnerová -
Obraz genderu v Nové cvičebnici německé gramatiky D. Dusilové a kol.
Eva NIKLESOVÁ -
Gramatika v pohybu - využití pohybových aktivit v rané výuce německého jazyka
Martin Chalupa -
Příklady dobré praxe výuky anglické gramatiky induktivní metodou
Markéta MARTÍNKOVÁ -
Symptotermální metoda, metoda vědomí plodnosti
Eva Svačinová
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Složky
Soubory
Kohout, J.
24. 6. 2023
Kohout, J.
24. 6. 2023