Daniel BAZALA
Bachelor's thesis
Voxelový terén a nástroje jeho editování
Voxel terrain and tools editing it
Abstract:
Cílem bakalářské práce bylo naprogramovat realistickou 3D vizualizaci terénu pomocí voxelové reprezentace. S využitím voxelové reprezentace poté umožnit objemovou editaci terénu za běhu programu. Algoritmus programu terén automaticky generuje podle nastavitelných parametrů, řeší převod voxelové reprezentace na polygonovou a dále zajišťuje texturování a materiály terénu. Celý program je koncipovám jako …moreAbstract:
The bachelor thesis goal was to develop a realistic 3D terrain visualization benefiting of voxel representation. Furthermore to enable volumetric terrain editation using the voxel representation in application real time. The program algorithm automatically generates terrain according to the settable parameters and it solves the conversion of voxel to polygonal representation. It also handles terrain …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2020
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
BAZALA, Daniel. Voxelový terén a nástroje jeho editování. Olomouc, 2020. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Computer Science / Applied Computer Science
Theses on a related topic
-
Generování terénu s využitím voxelové struktury
Michal Černý
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights